از بین بردن گودی جای جوش صورت

از بین بردن گودی جای جوش صورت

یکی از دلایل اصلی شادابی و سلامت پوست، حفظ رطوبت آن است. زمانی که پوست از رطوبت کافی و مناسب برخوردار نباشد، دچار چین‌وچروک شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

به همین دلیل، پوست در هر شرایطی به مراقبت و توجه کافی، برای سالم و جوان ماندن نیاز دارد و استفاده از آبرسان برای انواع پوست،‌ در این زمینه، امری ضروری به شمار می‌رود.

ژل آبرسان ویتابلا، یک آبرسان فوق‌العاده است که با تامین رطوبت پوست به حفظ شادابی و سلامت آن کمک زیادی می‌کند. این ژل، بافت بسیارسبکی دارد و هیچ‌گونه سنگینی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند و استفاده مداوم آن، از افتادگی و چین و چروک پوست پیشگیری می‌نماید.

ژل آبرسان ویتابلا «Vitabella Hydro Boost» در ایران تحت نظارت کمپانی بیز تولید می‌شود. این محصول به دلیل داشتن فرمولاسیون خوب، از جمله محصولات ویتابلا است.

شما می‌توانید، این ژل آبرسان را از فروشگاه آقای بیز که یکی از نمایندگی‌های معتبر فروش این محصولات می‌باشد، در کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی تهیه نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کامل این ژل، فواید استفاده از آن، روش صحیح مصرف و… بپردازیم.

بسیاری از افراد معتقدند که سروکله جوش‌ها، این زائده‌های پوستی آزاردهنده وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. اتفاقی که ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد. نظری درباره هم‌زمانی این اتفاقات نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل‌مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.

خرید ژل آبرسان مخصوص پوست خشک و چرب ویتابلا

ابتدا باید بدانید چرا جوش می‌زنیم

جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست به وجود آمده‌ است. به‌طور کلی، این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

ارگانیسم‌های زنده میکروسکوپی که به‌طور معمول روی پوست وجود دارند، در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه برآمده روی پوست (که آن را جوش می‌نامیم) را ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید برای آگاهی از روش‌های متنوع سری به مقالات دیگر چطور بزنید.

انواع جوش صورت یا آکنه را برای انتخاب راه درمان درست باید بدانید

همان‌طور که گفتیم وقتی غدد چربی پوست (که در انتهای قرار دارند) بیش‌فعال شوند، جوش یا آکنه ظاهر می‌شود. صورت، بالای کمر، سینه و شانه معولا بیشتر در معرض جوش زدن هستند‌. انواع مختلفی از جوش‌ها وجود دارند:

جوش‌های زیرپوستی کمودون‌ (Comedone)

کمودون یا به‌صورت مفرد، کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: و .

یا پاپول برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند که در آنها مایع واضحی وجود ندارد. این جوش‌ها به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی هستند. لمس آنها ممکن است دردناک باشند.

پاسچول (Pustules)

این جوش‌ها برخلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند که روی سطح پوست به‌وضوح دیده می‌شود. قاعده این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. رنگ این چرک یا سفید است و یا زرد و معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده پوستی است.

ناب (Knobs)

از لحاظ ریخت‌شناختی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

کیست‌ (Cysts)

به‌راحتی روی پوست قابل‌تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه بزرگ‌تری دارند، دردناک‌اند و معمولا جایشان روی پوست باقی می‌ماند.

۱۸ روش درمان خانگی برای درمان سریع جوش با مواد طبیعی

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از کرم جوانه گندم، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان از راه‌های متداول درمان خانگی جوش صورت و استفاده کرد که آنها را با سرعت و به‌راحتی از بین می‌برند.

۱. استفاده از یخ برای جوشی که هنوز عفونی نشده

اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به‌طور کامل عفونی نشده است، به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند که منقبض شوند و چربی اضافه و میکرب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نحوه استفاده از یخ برای درمان جوش

  • یخ را در تکه‌ای پارچه بگذارید و روی بخشی که در حال جوش زدن است به‌مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • چند دقیقه صبر کنید و سپس مرحله قبل را تکرار کنید.

اگر این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

خلاصه: یخ می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. به‌دلیل سرمای ناشی از یخ، غدد چربی منقبض می‌شوند و چربی‌های اضافی و میکروب را خارج می‌کنند.

۲. عسل، ماسک دارچین عسل؛ افزایش سرعت بهبودی

حتما با آشنا هستید. عسل به‌عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به ازبین‌بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکرب‌ها کاهش پیدا می‌کنند، سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند. روش اول استفاده از خود است.

نحوه‌ استفاده

  • یک اپلیکاتور پنبه‌ای استریل را در عسل طبیعی فرو ببرید و روی پوست بمالید؛
  • حداقل به‌مدت ۳۰ دقیقه پوست را به حال خود بگذارید، سپس با آب گرم بشویید.

ماسک دارچین و عسل

نوع دیگر ماسک صورت برای جوش، و دارچین است.

عسل و دارچین می‌توانند به مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب کمک کنند که هر دو عامل ایجاد آکنه هستند.

با اینکه محصول ضد آفتاب ویتابلا خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی عسل و دارچین می‌تواند برای پوست‌های مستعد آکنه مفید باشد، هنوز هیچ مطالعه‌ای درباره توانایی آنها برای درمان کامل آکنه وجود ندارد.

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا خمیری‌شکل شود؛
  • بعد از اینکه صورتتان را تمیز شستید، ماسک را روی آن بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛
  • حالا صورتتان را بشویید و آن را خشک کنید.

خلاصه: عسل و دارچین خواص ضدباکتری، آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریایی دارند؛ به‌ همین ‌دلیل، می‌توانند برای پوست‌های مستعد آکنه مفید باشند.

۳. آبلیموی تازه؛ درمان از دو جهت

یک . آبلیمو به‌عنوان میکرب‌کش، ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌اش باعث می‌شود چربی‌های تجمع‌یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو راه‌های مختلفی وجود دارد.

نحوه استفاده از آبلیمو برای درمان جوش صورت

  • پیش از خوابیدن، از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.

برای جوش‌های جدی‌تر، مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب، قبل از خواب، روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به ازبین‌رفتن سریع جوش کمک می‌کند؛ اما برای افرادی که پوست حساس دارند، توصیه نمی‌شود.

خلاصه: آبلیمو می‌تواند میکرب‌ها و باکتری‌های ایجادکننده جوش و آکنه را از بین ببرد؛ همچنین با جمع‌کردن منافذ باز پوست، به خارج‌کردن چربی اضافی کمک می‌کند.

۴. خمیردندان، راه‌حل جوش‌های آب‌دار

فوق‌العاده است. اگر بعد از یخ گذاشتن استفاده شود، سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

قیمت ژل آبرسان مخصوص پوست خشک و چرب ویتابلا

نحوه استفاده از خمیردندان برای درمان سریع جوش صورت

  • قبل از اینکه جوش روی صورت‌‌تان جا خوش کند، کمی خمیردندان سفید را روی آن ناحیه بمالید و بگذارید حین خواب شبانه آنجا بماند.
  • وقتی بیدار شدید، با آب سرد آن را بشویید. اگر قرار نیست خانه را ترک کنید، می‌توانید این کار را در میانه روز دوباره تکرار کنید.
  • برای اینکه این روش فایده‌ای داشته باشد، خمیردندان حداقل باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند.

خمیردندان می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کند؛ بنابراین مهم است که از این روش با احتیاط و به شیوه درست استفاده کنید.

خلاصه: خمیردندان به‌دلیل داشتن کربنات‌کلسیم و خاصیت ضدباکتری و ضدالتهابی که دارد، می‌تواند در ازبین‌بردن عوامل ایجادکننده جوش و آکنه مؤثر باشد. فقط باید با احتیاط آن را استفاده کنید، زیرا ممکن است پوست را حساس کند.

۵. استفاده از مکمل خوراکی زینک با تاثیرات شگفت‌انگیز

(روی) یک ماده مغذی ضروری برای رشد سلولی، تولید هورمون، و عملکرد بدن است.

مطالعات نشان داده‌اند که . تحقیقات دیگری نشان می‌دهند که معمولا مقدار زینک در بدن افراد مبتلا به آکنه، نسبت به افراد دارای پوست سالم کمتر است. همچنین چندین مطالعه دیگر نشان داده‌اند که مصرف زینک به‌شکل خوراکی، می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند. در یک مطالعه روی ۴۸ نفر از افراد مبتلا به آکنه، از آنها خواستند تا روزی سه نوبت مکمل زینک بخورند. پس از هشت هفته، ۸۰ تا ۱۰۰٪ از آکنه در ۳۸ نفر از بیماران کاهش یافته بود.

هنوز دُز مشخصی برای مصرف زینک برای درمان آکنه وجود ندارد، اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که کاهش قابل‌توجه آکنه با مصرف ۳۰ تا ۴۵ میلی‌گرم زینک در هر روز به دست می‌آید. این مقدار بالاترین دُز توصیه‌شده برای هر روز است. بهتر است بیشتر از ۴۰ میلی‌گرم در روز زینک مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. زیاده‌روی در مصرف زینک، ممکن است باعث و تحریک روده شود.

مالیدن زینک روی پوست هیچ تأثیری ندارد؛ شاید به این دلیل است که پوست نمی‌تواند زینک را جذب کند. بنابراین فقط به خوردن آن اکتفا کنید.

خلاصه: افراد مبتلا به آکنه معمولا کمبود زینک دارند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زینک به‌صورت خوراکی، می‌تواند آکنه را به‌شکل قابل‌توجهی کاهش دهد.

۶. بخور در مدت‌زمان مناسب برای خروج چربی‌ها و آلودگی‌های پوست

برای درمان سریع جوش را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به‌علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های جوش‌دار به همراه دارد.

نحوه استفاده

  • یک ظرف بزرگ را با آب داغ پر کنید؛ سپس صورت خود را در نزدیکی دهانه ظرف قرار دهید، به‌طوری‌که بخار آب به پوست‌تان برسد.
  • به هیچ عنوان، پوست‌تان را در تماس با آب داغ قرار ندهید، زیرا ممکن است منجر به شود.
  • بخور را به‌مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.

خلاصه: بخور گرم می‌تواند منافذ پوست را باز کند. این کار به خروج چربی و آلودگی جمع‌شده کمک می‌کند. بخور پوست را تسکین می‌دهد.

۷. روغن درخت‌ چای؛ درمان جوش‌ها از سه جهت

درمان‌کننده حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکرب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به‌دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این درمان خانگی جوش صورت همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید، آنها را بهبود می‌دهد.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش صورت

  • گلوله پنبه‌ای را در روغن درخت چای غوطه‌ور کنید و بر موضع جوش بمالید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.
  • راه دیگر مخلوط کردن چند قطره از این روغن در یک قاشق ژل است. مخلوط به‌دست‌آمده را روی جوش‌ها و سایر نقاط مشکل‌دار پوست‌تان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

اگر پوست شما حساس است، نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

خلاصه: روغن درخت چای خواص قوی ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مالیدن آن روی پوست، می‌تواند در کاهش آکنه مؤثر باشد.

۸. استفاده از ماسک چای سبز، ساده و تاثیر‌گذار

مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد و نوشیدن آن برای مفید است.

هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که نشان دهد نوشیدن چای سبز می‌تواند به رفع جوش صورت یا آکنه کمک کند، اما ثابت شده است که مالیدن آن به‌شکل مستقیم روی پوست می‌تواند کمک‌کننده باشد. دلیل آن احتمالا وجود فلاونوییدها و تانن در چای سبز است. این دو ماده با باکتری‌ها مبارزه و به کاهش التهاب کمک می‌کنند.

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که استفاده از ۲ تا ۳٪ عصاره چای سبز روی پوست، باعث کاهش قابل‌توجه تولید سبوم و جوش در افراد مبتلا به آکنه می‌شود.

کرم و لوسیون حاوی چای سبز در بازار موجود است، اما خودتان هم می‌توانید این ماسک صورت برای جوش را در منزل تهیه کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از بین بردن گودی جای جوش صورت" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از بین بردن گودی جای جوش صورت"، کلیک کنید.