سید جعفر تشکری هاشمی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به اینکه ۳۰ درصد قطار های فعلی به دلیل نبود فضای مناسب بیرون از پایانه ها پارک می شوند. اظهار کرد: اگر قرارداد ۶۳۰ واگن عملیاتی شود. هیچ جای پارکی برای آن ها نداریم.
وی با اشاره به سرفاصله قطار های مترو افزود: در حال حاضر شاهد این هستیم؛ که با تعداد ناوگان ثابت طول خط مترو در حال افزایش است. اگر چه افتتاح ایستگاه های جدید در حوزه ساخت مزیت به حساب می آیند. اما باید به این نکته هم توجه داشت که نبود واگن کافی در کنار افزایش طول خط یک مشکل است.
رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت بودجه شرکت بهره برداری مترو تهران اضافه کرد. مطابق با گزارش مالی شرکت مترو در بودجه سال جاری مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اورهال ناوگان تخصیص یافته؛ و باید بصورت دقیق مشخص شود چه میزان قرارداد در این خصوص منعقد شده است.
وی ادامه داد: از گزارش های موجود می توان این را فهمید؛ که نسبت به تقویم زمانی تنها ۵۰ درصد اعتبار شرکت بهره برداری تامین شده است.
تعداد راهبر به ازای هر رام قطار
تشکری هاشمی ضمن طرح سوال در خصوص تعداد راهبر به ازای هر رام قطار یادآور شد: یکی از موارد مهمی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که آیا تعداد راهبران با تعداد ناوگان فعلی مترو در تناسب است یا خیر همچنین باید به این موضوع توجه داشت که آیا می توان از پرسنل فعلی مترو تهران کمبود راهبر را تامین کرد یا باید راهبران جدید استخدام شوند.
وی با اشاره به وضعیت قرارداد های اورهال مترو گفت: در خصوص افزایش بودجه اورهال مدیران مترو و شهرداری تهران مدعی هستند که میزان آن بیش از ۲۵ سال گذشته بوده اما باید به این موضوع توجه کرد که در ۲۵ سال گذشته قطار های مترو تا این اندازه نیاز به اورهال نداشتند و اگر اتفاقی برای قطار ها پیش بیاید همه مسوول هستیم.
رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در حالی که طی سه سال اخیر ۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای اورهال مترو مصوب شده بود اما تنها ۲ هزار میلیارد تومان به این شرکت داده شده این به معنای آن است که سیاست شورا به درستی پیاده نشده است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه شهروندان تهرانی در خیابان ها در زحمت بسیار هستند و جمعیت مسافران در ایستگاه ها بسیار زیاد است گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در ساعات اوج مسافران پس از عبور چند قطار بازهم نمی توانند سوار بر مترو شوند ما باید تلاش کنیم تا با انجام برخی اصلاحات و تغییرات در همین وضعیت موجود راندمان کاری را بالا ببریم.
هزینه تبلیغات متعلق به شرکت مترو است
وی به موضوع تبلیغات در مترو اشاره کرد و یادآور شد: طبق مصوبه شورا باید تبلیغات داخل ایستگاه ها و واگن ها به سازمان زیبا سازی واگذار و درآمد آن پی از کسر ۱۰ درصد بالاسری سازمان به شرکت متر پرداخت شود و این در حالی است که بر خلاف مصوبه شورا این کار به موسسه همشهری واگذار شده و از ۱۶۷ میلیارد تومان هزینه تبلیغات که متعلق به شرکت مترو بوده فقط هفت میلیارد تومان به شرکت پرداخت شده است.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در ایم جلسه گفت: ۷۵ درصد قانون برنامه چهارم شهری مرتبط با موضوعات حمل و نقلی است و در حکم ۲ ۳ ۴ وظایف مترو تهران گفته شده بر همین اساس لازم است گزارش عملکردی که در این حوزه ها انجام شده ارائه شود و گفته شود در حوزه احداث خطوط و افزایش مسافران چه اقداماتی صورت گرفته است.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برای واگن های جدید مترو جای پارک نداریم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برای واگن های جدید مترو جای پارک نداریم"، کلیک کنید.