برای چین و چروک دور چشم چه دستگاهی خوبه

اگر شما هم جز افرادی هستید که چروک دور چشم برایتان به یک معضل تبدیل شده است یا می‌خواهید از ظاهرشدن چین و چروک‌ها در این ناحیه جلوگیری کنید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه به طور کامل توضیح می‌دهیم علت چروک دور چشم چیست؟ برای ازبین‌بردن خطوط پنجه کلاغی از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ چه روش‌هایی برای پیشگیری از چین و چروک این ناحیه وجود دارد؟ آیا با استفاده از کرم ضدچروک یا ماسک خانگی می‌توان این مشکل را حل کرد؟ برای دور چشم دستگاه ترماژ بهتر است یا هایفو؟

علت چروک دور چشم

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به دلیل کاهش تولید چین و چروک‌های مختلفی در قسمت‌های مختلف صورت و بدن ایجاد می‌شود. جز مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان برای رفع آن از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. در بخش‌های مختلف صورت، ناحیه اطراف چشم زودتر علائم پیری را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین علت ایجاد چین و چروک اطراف چشم افزایش سن و پیری است. اما دلایل دیگر نیز می‌توانند موثر باشند. از جمله:

  • اشعه ماورا بنفش: این اشعه مضر کلاژن پوست را تجزیه می‌کند.
  • سیگارکشیدن: سیگار پوست را در معرض استرس اکسیداتیو قرار می‌دهد و باعث آسیب به کلاژن و الاستین می‌شود.
  • حرکات تکراری با عضلات صورت: حرکاتی مانند لبخند، اخم کردن یا بالا دادن ابروها باعث ایجاد خطوط در صورت می‌شوند.
  • فاکتورهای محیطی: عواملی مانند هوای خشک، باد و آلودگی تاثیر زیادی روی چین و چروک دارند.

علت چروک دور چشم در سنین پایین چیست؟

با افزایش سن ایجاد چروک پوست در قسمت‌های مختلف صورت به‌ویژه دور چشم طبیعی بوده و با روش‌های مختلف تنها می‌توان روند آن را کند کرد. اما اگر در سنین پایین دچار چنین مشکلی هستید، احتمالا دلیل آن یک یا چند مورد از موارد زیر است.

  • قرارگرفتن در معرض نور آفتاب به مدت زیاد
  • حالت‌های تکراری صورت
  • سیگارکشیدن
  • مالیدن چشم به دلیل آلرژی
  • خوابیدن روی صورت
  • کم‌آب شدن پوست
  • ژنتیک.

راه‌های رفع چروک دور چشم

برای ازبین‌بردن چروک دور چشم روش‌های مختلفی وجود دارد بسیاری از این روش‌ها از جمله راهکارهای هستند. برخی از این روش‌ها را می‌توان در خانه انجام داد و با تبدیل‌شدن به روتین روزانه نتایج خوبی روی پوست ایجاد می‌کنند. اما اگر به دنبال روش‌هایی سریع با نتایج چشمگیر هستید، باید از درمان‌های پزشکی استفاده کنید. برای درمان از طریق این روش‌های زیبایی باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا پزشک پوست شما را بررسی کند. باتوجه‌به نوع پوست و میزان چین و چروک بهترین روش را انتخاب کرده و برای شما انجام می‌دهد.

در ادامه انواع روش‌های رفع چروک دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. پلکسر چروک دور چشم

در روش ، با استفاده از قلم پلاسما، الیاف پوست منقبض و کوتاه شده و پوست سفت می‌شود. معمولا برای رفع افتادگی پلک این روش کاربرد دارد و می‌تواند چین و چروک‌ها را نیز تا حدی کاهش دهد. اگر پف یا افتادگی پلک شدید باشد، باید از روش جراحی استفاده کرد. اما در افتادگی خفیف تا متوسط این روش کاربرد دارد.

۲. مزوتراپی برای چروک دور چشم

در روش مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی دور چشم تزریق می‌شود. این مواد مغذی باعث سفت شدن و جوانسازی پوست می‌شود. علاوه بر رفع چین و چروک این روش در درمان نیز موثر است. معمولا پزشک باتوجه‌به میزان چروک و سیاهی دور چشم ۳ یا ۴ جلسه مزوتراپی تجویز می‌کند.

۳. لایه‌برداری شیمیایی

در این روش لایه‌بردار روی پوست اطراف چشم قرار گرفته و باعث ازبین‌رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. در نتیجه سلول‌های جدید روی پوست ایجاد شده و چین و چروک کاهش پیدا می‌کند. اگر چین و چروک این ناحیه عمیق باشد یا پلک شما افتادگی داشته باشد، با این روش نمی‌توان نتیجه‌ای گرفت. چروک‌های سطحی اطراف چشم را تا حدودی بهبود می‌بخشد.

۴. تزریق فیلر

۵. تزریق بوتاکس

نوعی سم است که عضلات را شل کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد. با تزریق بوتاکس به زیر چشم می‌توان تا حدودی چروک این ناحیه را کاهش داد. علاوه بر این برای لیفت چشم و رفع افتادی پلک‌ها پزشک می‌تواند، بوتاکس را به ناحیه پلک تزریق کند. پس از گذشت ۳ تا ۷ روز از تزریق می‌توان نتایج را به‌خوبی مشاهده کرد. نتایج بوتاکس موقت بوده و برای حفظ آن باید هر ۳ یا ۴ ماه یک‌بار آن را تکرار کرد.

۶. لیفت چشم با نخ

در این روش با استفاده از نخ‌های مخصوص گوشه‌های چشم و ابرو کشیده می‌شود. می‌تواند در ازبین‌بردن چین و چروک این ناحیه موثر باشد. در این روش نخ وارد پوست شده و متخصص با کشیدن چشم‌ها علاوه بر حالت‌دهی به فرم چشم باعث رفع چین و چروک می‌شود.

۷. میکرودرم ابریژن

روش میکرودرم ابریژن نوعی روش لایه‌برداری پوست است. در این روش درمانی از یک هند پیس با سری الماس استفاده می‌شود. در نتیجه سلول‌های مرده و کدر پوست اطراف چشم از بین رفته و گردش خون در این ناحیه افزایش پیدا می‌کند.

۸. اندولیفت

روش درمانی با لیزر است که به سفت شدن پوست و تجزیه چربی‌ها کمک می‌کند. در این روش از لیزر مادون‌قرمز استفاده شده و اشعه آن به بافت‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. از روش اندولیفت در قسمت‌های مختلف صورت از جمله دور چشم و حتی بدن استفاده می‌شود.

۹. هایفوتراپی

در روش از امواج اولتراسوند برای سفت شدن پوست و جوان‌سازی استفاده می‌شود. از این روش می‌توان در قسمت‌های مختلف صورت و بدن که دچار افتادگی است، استفاده کرد. در ناحیه اطراف چشم نیز می‌توان با استفاده از دستگاه هایفوتراپی افتادگی پلک را از بین برد و به رفع چین و چروک کمک کرد.

۱۰. میکرونیدلینگ

یکی از روش‌های درمانی محبوب برای رفع چین و چروک اطراف چشم و نواحی دیگر صورت است. در روش میکرونیدلینگ سوراخ‌هایی با سوزن‌های ریز روی پوست ایجاد شده و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. پس از بهبودی پوست، خطوط ریز برطرف شده و بافت پوست صورت جوان‌سازی می‌شود. پزشک می‌تواند در کنار میکرونیدلینگ از کرم یا سرم پوست استفاده کند تا نتایج بهتری به دست بیاید.

۱۱. لیزردرمانی

یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای ازبین‌بردن چین و چروک اطراف چشم لیزردرمانی است. لیزرها انواع مختلفی دارند. یکی از پرکاربردترین آنها برای درمان این ناحیه لیزر فرکشنال است. در این روش سوراخ‌های میکروسکوپی روی پوست ایجاد شده و تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود.

۱۲. عمل‌های زیبایی چشم

درمان خانگی چین و چروک دور چشم

اگر به دنبال روش‌های پزشکی برای رفع چروک دور چشم نیستید و می‌خواهید در خانه با محصولات مختلف از پوست خود مراقبت کنید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ماساژهای مربوط به ناحیه اطراف چشم را انجام دهید.
  • اگر آلرژی دارید، آن را درمان کنید. حساسیت چشمی باعث خارش چشم‌ها می‌شود.
  • رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید.
  • تا جای ممکن در معرض آفتاب قرار نگیرید. بیرون از خانه حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • سیگار را ترک کرده یا مصرف آن را کاهش دهید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • اگر جنس روبالشی شما نرم نیست، آن را تعویض کنید.

برای مراقبت از پوست اطراف چشم در خانه می‌توانید از لایه‌بردارهای ضعیف استفاده کنید. پس از آن مرطوب‌کننده را روی پوست به‌آرامی ماساژ دهید. دقت داشته باشید که پوست اطراف چشم بسیار حساس بوده و نباید از محصولات لایه‌بردار خشن استفاده کنید.

۱. درمان آلرژی را جدی بگیرید.

۲. ماساژ دور چشم را امتحان کنید.

۳. با کرم دور چشم، پوست این ناحیه را مرطوب کنید.

ویژگی‌های کرم ضدچروک دور چشم خوب چیست؟

یکی از روش‌های پیشگیری و رفع چین و چروک دور چشم استفاده منظم از کرم ضدچروک دور چشم است. هنگام تهیه کرم دور به مواد تشکیل‌دهنده آن دقت داشته باشید. مواد مفیدی که می‌تواند برای پوست این ناحیه مفید باشد، عبارتند از:

  • ویتامین C موضعی
  • رتینوئیدها
  • کوآنزیم
  • پپتیدها
  • پروبیوتیک‌های موضعی
  • اسید هیالورونیک

آکادمی پوست آمریکا برای انتخاب محصولات مراقبت از پوست دور چشم برخی نکات را یادآور شده است. مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • برای کاهش خطوط اطراف چشم از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای رفع چین و چروک طراحی شده‌اند.
  • در طول چند روز یا چند هفته از بیشتر از یک محصول ضد پیری استفاده نکنید.
  • محصولاتی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما است.
  • محصولاتی را تهیه کنید که ضد آلرژی، ضد آکنه یا غیر کومدوژنیک باشد.

بهترین مارک کرم ضدچروک دور چشم

کرم دور چشم در برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار موجود است. زمان انتخاب کرم باید به مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید. کرم‌های زیر می‌توانند گزینه خوبی برای رفع چین و چروک و تیرگی دور چشم باشند.

  • کرم دور چشم ام کیو
  • کرم دور چشم سینره
  • کرم دور چشم نئودرم
  • کرم گیاهی ژاک آندرل پاریس
  • کرم ضد تیرگی و التیام دور چشم درمالیفت
  • کرم دور چشم دکتر ژیلا
  • کرم دور چشم لایسل

بهترین ماسک برای چروک دور چشم

برای تغذیه، تعادل و ترمیم پوست خوب است، هرچند وقت یک‌بار از ماسک استفاده کنید. را می‌توانید به‌صورت طبیعی در خانه تهیه کرده یا از بازار خریداری کنید. این نوع ماسک‌ها چین و چروک و حلقه تیره اطراف چشم را کاهش می‌دهند. تفاوتی بین ماسک‌های ورقه‌ای و کرمی وجود دارد. ماسک‌های ورقه‌ای فیبرهای حاوی سرم هستند که نفوذ بیشتری در پوست دارند. اما ماسک‌های کرمی لایه‌های سطحی پوست را هیدراته می‌کنند.  

۱. ماسک خیار

یکی از متداول‌ترین درمان‌های خانگی برای رفع سیاهی و چین و چروک دور چشم گذاشتن حلقه خیار روی این ناحیه است. آب خیار تورم را کاهش داده و پوست آسیب‌دیده را تسکین می‌دهد. همچنین اثر خنک‌کنندگی آن پوست را شاداب می‌کند. برای استفاده از ماسک خیار پوست خود را تمیز و خشک کنید. دراز بکشید و دو حلقه خیار را روی چشم‌ها قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه می‌‌توانید ماسک را بردارید.

۲. ماسک سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ کلاژن و پروتئین بالایی دارد. کلاژن به رفع چین و چروک کمک می‌کند. پروتئین هم برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مفید است. برای استفاده از این ماسک صورت خود را به‌خوبی بشویید. سفیده تخم‌مرغ را جدا کرده و خوب هم بزنید. چشمان خود را ببندید و به‌آرامی آن را اطراف چشم بمالید. بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

بهترین روغن‌های گیاهی برای رفع سیاهی و چروک دور چشم

یکی از روش‌های رفع چین و چروک اطراف چشم استفاده از روغن‌های گیاهی است. روغن‌های طبیعی مواد مغذی را وارد پوست کرده و به جوان‌سازی کمک می‌کنند. هنگام ماساژ دور چشم می‌توانید از این روغن‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که در روتین استفاده از محصولات مراقبتی پوست ابتدا باید محصولات آبرسانی که محتوای آب بالاتری دارند، استفاده کرده، سپس می‌توانید از محصولات روغنی استفاده کنید.

۱. روغن سیاه‌دانه برای چروک دور چشم

روغن سیاه‌دانه برای پاک‌سازی پوست مفید بوده و لکه‌های پوستی را کاهش می‌دهد. برای ایجاد یکنواختی در پوست و ازبین‌بردن چین و چروک اطراف چشم نیز این روغن استفاده می‌شود. قبل از استفاده از روغن در اطراف چشم مقداری از آن را روی پوست خود آزمایش کنید و مطمئن شوید که به این روغن حساسیت ندارید.

۲. روغن زیتون برای چروک دور چشم

روغن زیتون دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده و پیری و چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد. می‌توانید شب‌ها قبل از خواب از این روغن استفاده کنید.

۳. روغن کرچک برای چروک دور چشم

برای رفع چین و چروک اطراف چشم یکی از گزینه‌های خوب استفاده از روغن کرچک است. البته این روغن در برخی از افراد باعث آلرژی و خارش چشم می‌شود. به همین دلیل باید هنگام استفاده از آن دقت کنید که به روغن حساسیت نداشته باشید.

پیشگیری از چروک دور چشم

ایجاد چین و چروک در قسمت‌های مختلف صورت از جمله دور چشم بخشی اجتناب‌ناپذیر از روند پیری است. اما با برخی اقدامات می‌تواند این روند را کند کرد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.
  • از برنزه کردن پوست خودداری کنید.
  • هر روز مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • سیگار را ترک کنید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

ترماژ چین و چروک چشم و صورت

بهترین دستگاه برای رفع چین و چروک دور چشم چیست

ترماژ (Thermage) یک روش غیر جراحی برای بهبود ظاهر پوست است که می‌تواند برای کاهش چین و چروک‌های چشم مورد استفاده قرار گیرد. این روش با استفاده از امواج رادیویی (Radiofrequency) به عمق پوست نفوذ کرده و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. این فرآیند باعث سفت شدن پوست و کاهش خطوط و چین و چروک‌ها می‌شود.

مزایای ترماژ برای دور چشم:

  1. غیر جراحی بودن: نیازی به عمل جراحی و زمان استراحت ندارد.
  2. نتایج طبیعی: به دلیل تحریک تولید کلاژن طبیعی در پوست، نتایج به صورت تدریجی و طبیعی ظاهر می‌شوند.
  3. کمترین زمان استراحت: بلافاصله پس از درمان می‌توانید به فعالیت‌های روزمره بازگردید.
  4. ماندگاری: نتایج می‌تواند چندین ماه تا چند سال باقی بماند، البته نیاز به جلسات دوره‌ای برای حفظ نتایج وجود دارد.

معایب و محدودیت‌ها:

  1. نتایج متغیر: بسته به وضعیت اولیه پوست و پاسخ بدن به درمان، نتایج ممکن است متفاوت باشد.
  2. هزینه: ممکن است نسبت به سایر روش‌های غیر جراحی هزینه‌برتر باشد.
  3. ناراحتی: در طی فرآیند ممکن است کمی ناراحتی یا احساس گرما در پوست تجربه شود.

ترماژ یک روش موثر و محبوب برای بهبود ظاهر چین و چروک‌های دور چشم است، اما قبل از تصمیم‌گیری بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این روش برای شما مناسب است.

برای رفع چروک دور چشم به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر با وجود مراقبت‌های خانگی و استفاده از محصولات دور چشم، چین و چروک این ناحیه افزایش پیدا کرده است و باعث آزار شما می‌شود، می‌توانید به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. پزشک چروک دور چشم را بررسی کرده و باتوجه‌به عمق چین و چروک‌ها و سن مراجعه‌کننده بهترین روش درمانی را انتخاب می‌کند. روش‌های مختلفی مانند تزریق بوتاکس، فیلر، مزوتراپی، میکرونیدلینگ و دیگر روش‌ها برای رفع چروک این ناحیه استفاده می‌شوند.

برای پیداکردن می‌توانید از طریق سایت کلینیک زیبایی رویای آبی اقدام کنید. در رویای آبی علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برای چین و چروک دور چشم چه دستگاهی خوبه" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برای چین و چروک دور چشم چه دستگاهی خوبه"، کلیک کنید.