تامین مالی دولت از بازار سرمایه 30 هزار میلیارد تومان منفی است

تامین مالی دولت از بازار سرمایه 30 هزار میلیارد تومان منفی است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره در سال جاری، خالص تامین مالی دولت از بازار سرمایه به میزان 30 همت منفی است و دولت علاقه دارد سهم بازار سرمایه در تامین مالی طرح های عمرانی را افزایش دهد؛ به طوری که بتواند اهداف توسعه ای خود را در اجرای پروژه های زیرساختی از طریق بازار سرمایه پیش ببرد.

به گزارش نوتیفیکیت، داود منظور در نشستی با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از فعالان و دست اندرکاران بازار سرمایه کشور بیان کرد و گفت: بازار سرمایه دماسنج اقتصاد کشور است و اوضاع آن، نشان دهنده حال و هوای بقیه بازارها در کشور است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش ما در سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نهاد راهبر توسعه، انجام گفتگوهای راهبردی با همه ذینفعان در توسعه کشور است و یکی از مهم ترین شرکای راهبردی ما، بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه برای فعالیت خود نیاز به محیط آرام و پیش بینی پذیر دارد، گفت: مسیولیت جمعی ما در دولت و شما فعالان بازار سرمایه، ایجاد فضایی مطمین، جذاب و آرام برای فعالیت سرمایه گذاران در داخل کشور و اعتمادسازی هرچه بیشتر در فعالان بازار سرمایه است تا راه برای فرار سرمایه ها به خارج کشور بسته شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به نسبت پایین کنونی بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی در کشور، افزود: نگاه دولت سیزدهم به بازار سرمایه، یک نگاه حمایتی است و نیاز دولت به این بازار، یک نیاز راهبردی است. مخصوصا برای تحقق شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است، بازار سرمایه به عنوان نماد مشارکت مردم، می تواند نقش برجسته ای در مشارکت آفرینی عمومی در تامین مالی دولت ایفا کند.

منظور در ادامه گفت: برای تحقق شعار امسال و عمل به فرامین مقام معظم رهبری، برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در روزهای آغازین سال، از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور، تهیه و ارایه شده و اکنون باید با رویکرد همکاری بین دولت و بازار سرمایه، سهم این بازار در تحقق شعار سال نیز به خوبی تبیین و اجرا شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در برنامه تهیه شده برای تحقق شعار سال، پیش بینی 3950 همت تامین مالی تولید از منابع مختلف شده است که در صورت اجرای آن، امسال 882 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد و بازار سرمایه در این برنامه از نقش ممتازی برخوردار است.

وی افزود: حرکت از تامین مالی بانک محور به به تامین مالی متکی به بازار سرمایه، موجب ثبات در بازار پولی و جلوگیری از افزایش پایه پولی و تورم خواهد شد.

منظور با بیان اینکه در بودجه امسال انتشار 254 همت اوراق مالی پیش بینی شده است که منابع حاصل از انتشار این اوراق عیناً صرف تکمیل طرح های تملک دارایی ثابت خواهد شد، افزود: انتشار اوراق مالی را از همین ابتدای سال آغاز کردیم تا بتوانیم با تزریق منابع حاصل از آن، تعداد زیادی  از طرح های نیمه تمام عمرانی را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

معاون رییس جمهور گفت: با توجه به بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره در سال جاری، خالص تامین مالی دولت از بازار سرمایه به میزان 30 همت منفی است.

منظور اضافه کرد: سعی می کنیم انتشار اوراق بدهی دولت در نهایت به ترازنامه بانک ها ختم نشود و افزایش پایه پولی را در پی نداشته باشد.

پایان خبر نوتیفیکیت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تامین مالی دولت از بازار سرمایه 30 هزار میلیارد تومان منفی است" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تامین مالی دولت از بازار سرمایه 30 هزار میلیارد تومان منفی است"، کلیک کنید.