معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در پی بازدید از فرودگاه بین المللی مهرآباد و گله مندی مردم از برخی موضوعات، به وزیر راه و شهرسازی نامه هشداری زد.
به گزارش نوتیفیکیت و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، احمد اسدیان با اشاره به بازدید اخیر خود از فرودگاه بین المللی مهرآباد بیان کرد: این بازدید در راستای احقاق حقوق عامه و رصد و پایش سایت ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما در دستور کار این سازمان قرار گرفت که نتایج حاصله موید نارسایی ها و مشکلاتی در این حوزه است.
وی به برخی از مشکلات از جمله تخلف گران فروشی در عرضه بلیت اشاره کرد و افزود: این امر منجر به ایجاد نارضایتی در مسافران و سرگردانی آنها شده و علاوه بر آن، تاخیرات مکرر و لغو پروازها در ماه های اخیر، عدم پرداخت جریمه و جبران خسارت از سوی تعدادی از شرکت های هواپیمایی نیز بر نارضایتی مسافران افزوده است.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از ارسال نامه به وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده که با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی باید برنامه ریزی دقیق برای دسترسی عموم اقشار جامعه به خدمات حمل و نقل هوایی مناسب و نیز نظارت بر شرکت های هواپیمایی در عرضه و ارایه بلیت هواپیما انجام شود.
اسدیان به عدم تمکین برخی از شرکت های هواپیمایی برای رعایت سقف قیمت مصوب پس از موقوف الاجرا شدن رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: در این راستا از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده که بر اساس بند «ج» ماده (11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (42) آیین نامه اجرایی قانون مرقوم و به منظور اجرای صحیح قانون و جلوگیری از فروش بلیت خارج از شبکه رسمی «ایجاد بازار سیاه» و مازاد بر ظرفیت هواپیما و همچنین جلوگیری از فروش چارتری و اجباری بلیت هواپیما به همراه محل اقامت شامل مسافرخانه، هتل و …، نظارت موثر بر شرکت های هواپیمایی برای رعایت شیوه نامه حقوق مسافر هوایی اعمال شود.
وی تاکید کرد: در این نامه تاکید شده که سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به رفع دغدغه های مطروحه با قید تسریع اقدام و نتایج حاصله را همراه با مستندات مربوط، به این سازمان ارسال کند.
اعمال نظارت روزانه و برنامه ریزی شده بر عملکرد شرکت های هواپیمایی و سامانه های فروش بلیت از طریق انجام بازدیدهای میدانی، نظارت بر عملکرد فرودگاه ها به منظور ارایه تسهیلات و امکانات و خدمات رفاهی مناسب و اطلاع رسانی شیوه نامه حقوق مسافر از طریق نصب بنر، پنل نمایشی و یا از طرق مقتضی دیگر در فرودگاه ها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت استفاده از هواپیمای پشتیبان در موارد ابطالی و تاخیر پرواز در ایام نوروز و رسیدگی فوری به شکایات واصله از سوی مسافرین (حضوری، تلفنی، برخط و …) و ارایه پاسخ مناسب و به موقع از جمله پیشنهادات سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی است.
پایان خبر نوتیفیکیت
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نامه سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی/لزوم نظارت موثر بر شرکت های هواپیمایی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نامه سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی/لزوم نظارت موثر بر شرکت های هواپیمایی"، کلیک کنید.