پس از دعوت از 2 نماینده افراطی راست گرا؛برلیناله مجبور به توضیح شد/ با افراطی ها کاری نداریم

پس از دعوت از 2 نماینده افراطی راست گرا؛برلیناله مجبور به توضیح شد/ با افراطی ها کاری نداریم

به گزارش خبرگزاری نوتیفیکیت جشنواره بین المللی فیلم برلین 2024 با انتشار بیانیه ای درباره دعوت 2 عضو منتخب حزب راست افراطی آلترناتیو به مراسم افتتاحیه هفتاد و چهارمین جشنواره برلین توضیح داد.

این جشنواره تایید کرد که کریستین برینکر و رونالد گلس از اعضای AfD به مراسم افتتاحیه در 15 فوریه دعوت شده اند، اما برلیناله همچنان از ارزش های اساسی دموکراتیک و علیه افراط گرایی دست راستی دفاع می کند.

برلیناله می گوید: هم کمیسیون فرهنگ و رسانه دولت فدرال و هم سنای برلین سهمیه هایی را برای برلیناله دریافت می کنند تا اعضای منتخب همه احزاب بتوانند در جشنواره شرکت کنند و به این ترتیب 2 نماینده AfD هم به برلیناله دعوت شدند.

برلیناله تاکید کرده همواره تفکر راست افراطی یا پوپولیستی جناح راست را رد می کند و افزوده است: نگران هستیم که ببینیم یهودی ستیزی، خشم ضد مسلمانان، سخنان نفرت انگیز و سایر نگرش های ضد دموکراتیک در آلمان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری نوتیفیکیت به نقل از ورایتی، در ادامه این بیانیه عنوان شده است: افرادی-از جمله نمایندگان منتخب-که برخلاف ارزش های بنیادی ما عمل می کنند، در برلیناله مورد استقبال قرار نخواهند گرفت. ما این موضوع را در نامه ای خصوصی به نمایندگان AfD و همچنین در مناسبت های دیگر به وضوح و قاطعانه بیان خواهیم کرد.

هفتاد و چهارمین دوره برلیناله از 15 تا 24 فوریه 2024 (26 بهمن تا 5 اسفند) برگزار می شود و لوپیتا نیونگو ریاست هیات داوران اصلی را بر عهده دارد. بردی کوربت بازیگر و کارگردان آمریکایی، آن هویی فیلمساز هنگ کنگی، کریستین پتزولد فیلمساز سرشناس آلمانی، آلبرت سرت کارگردان اسپانیایی، جازمین ترینکا بازیگر ایتالیایی و اوکسانا زابوژکو شاعر و نویسنده اوکراینی اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی امسال را تشکیل می دهند.

22057

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پس از دعوت از 2 نماینده افراطی راست گرا؛برلیناله مجبور به توضیح شد/ با افراطی ها کاری نداریم" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پس از دعوت از 2 نماینده افراطی راست گرا؛برلیناله مجبور به توضیح شد/ با افراطی ها کاری نداریم"، کلیک کنید.