چرا 95 درصد یهودیان اسراییل از نسل کشی فلسطینیان حمایت می کنند؟

چرا 95 درصد یهودیان اسراییل از نسل کشی فلسطینیان حمایت می کنند؟

به گزارش «مبلغ» – 95 درصد از یهودیان اسراییلی معتقدند که ارتش اسراییل از مقدار “مناسب” یا “بسیار کم” نیرو در غزه استفاده کرده است. این آمار بر اساس نظرسنجی اواسط ژانویه 2024 از میان یهویان اسراییل به دست آمده است. همچنین داده های نظرسنجی موسسه آگام نشان می دهد که حدود 60 درصد از یهودیان اسراییل با اجازه ورود کمک های بشردوستانه به غزه مخالف هستند.

دین آنلاین نوشت: حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری نظر کارشناسان را تایید می کند: آنچه اسراییل در غزه مرتکب می شود نسل کشی است. به همین دلیل است که دادگاه به اسراییل دستور داد تا تمام اقداماتی را که در اختیار دارد برای جلوگیری از اعمال نسل کشی اتخاذ کند. قاضیان دادگاه ادعای آفریقای جنوبی را پذیرفته اند و در نگاه اول، اگرچه این حکم نهایی نیست، آنها سخنان و اقدامات اسراییل را نسل کشی تلقی می کنند.

با این حال، یهودیان اسراییلی مسیله را طور دیگر می بینند: بر اساس نظرسنجی اواسط ژانویه 2024، 95 درصد از یهودیان اسراییلی معتقد بودند که ارتش اسراییل از مقدار “مناسب” یا “بسیار کم” نیرو در غزه استفاده کرده است.

داده های نظرسنجی موسسه آگام نشان می دهد که حدود 60 درصد از یهودیان اسراییل با اجازه ورود کمک های بشردوستانه به غزه مخالف هستند. یعنی 60 درصد یهودیان اسراییلی معتقدند تمام 2.2 میلیون نفر در غزه باید از کم آبی و گرسنگی بمیرند.

این دیدگاه ها چگونه شکل گرفته است؟

در مرحله اول به راحتی می توان پروپاگاندا و تبلیغات منفی مانند 40 نوزاد سر بریده، نوزاد در تنور و تجاوزهای دسته جمعی را موثر دانست؛ داستان هایی که همگی تکذیب شده اند، اما به نظر می رسد از نظر یهودیان اسراییل حقیقت دارند.

اما پروپاگاندا در اسراییل بسیار عمیق تر است و چیزی شبیه به این است: نیروهای دفاعی اسراییل (IDF) از کشتن غیرنظامیان اجتناب می کنند، در حالی که فلسطینی ها از سپر انسانی استفاده می کنند. ارتش اسراییل با اخلاق ترین ارتش جهان است، در حالی که فلسطینی ها یا خودشان تروریست هستند، یا به تروریست ها پناه می دهند و یا از تروریسم حمایت می کنند.

برای یک صهیونیست لیبرال اسراییلی، اسراییل “ارتشی است که تروریست هایی را هدف قرار می دهد که قصد کشتن غیرنظامیان را دارند” و علیه “تروریست هایی که غیرنظامیان را می کشند” می جنگد.

این باور که “آنها تروریست هستند” عمیقاً در نظم اجتماعی اسراییل ریشه دوانده است. به اسراییلی ها همواره یادآوری می شود که هر بار که وارد ایستگاه اتوبوس، مرکز خرید یا کافه می شوند، از فلسطینی ها بترسند. بنابراین اسراییلی های یهودی از پیاده روی در محله های فلسطینی، رانندگی در شهرهای عرب نشین اسراییلی یا ارایه خدمات در روستاهای اسراییلی عرب می ترسند. آنها همچنین از خرید از فروشگاه های عرب یا استخدام کارمندان عرب در هراسند.

گزارش های بی شماری که به دقت آپارتاید اسراییل، استفاده ارتش اسراییل از سپر انسانی، گرسنگی به عنوان سلاح جنگی و اکنون نسل کشی را مستند می کنند یک اصل اساسی زندگی یهودیان در اسراییل را نقض می کند: نیروهای دفاعی اسراییل “بچه های خوب” هستند. با این حال برای یهودیان اسراییلی این یک اصل است که هیچ واقعیت یا گزارشی نمی تواند آن را زیر سوال ببرد.

چنانکه قاضی اسراییلی آهارون باراک در نظر 10 صفحه ای خود در مورد پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسراییل مدعی شد که رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه در “DNA ارتش اسراییل” است. به عبارت دیگر، استدلال باراک این نبود که اسراییل مرتکب جنایات نشده است، استدلال او این بود که اسراییل نمی تواند مرتکب جنایات شود. چنین امری غیرممکن است.

حداقل یک دلیل واضح وجود دارد که افسانه “نیروی دفاعی اسراییل، بچه های خوب هستند” در میان یهودیان اسراییل بسیار موثر است: برای اکثریت، خدمت در ارتش اسراییل اجباری است. اما گذراندن این دوران فقط یه امر اجباری نیست، بلکه یک واقعیت شهروندی یهودی و بخشی اساسی از هویت فرد به عنوان یک اسراییلی یهودی است که در بسیاری از موارد، از دوران جوانی فراتر می رود. بسیاری از یهودیان بیش از 3 سال خدمت مورد نیاز خود را در ارتش خدمت می کنند و بسیاری از آنها به وظیفه ذخیره اجباری تا میانسالی ادامه می دهند.

اما یک مشکل عمیق تر از پروپاگاندا و سربازی اجباری وجود دارد. مشکل در هسته ایده دولت یهود نهفته است؛ این که دولت اسراییل و ارتش آن، که یک کشور و یک ارتش یهودی هستند، برای محافظت از یهودیان، در خدمت منافع یهودیان و در راستای تضمین رفاه یهودیان است.

بنابراین، اگر یک یهودی نیازمند باشد، دولت یهود و ارتش آن باید برای نجات او تلاش کنند. حالا به قول یکی از ناظران: “60 درصد اسراییلی ها معتقدند که فلسطینی ها نباید به کمک های بشردوستانه دست یابند”، چراکه حماس بیش از 100 اسراییلی یهودی را گروگان گرفته است.

منطق دولت یهود، ترجیح زندگی یهودی و تعهد به تضمین امنیت یهودیان بیش از هر چیز به مقصد نهایی خود رسیده است: حمایت قاطع از یک نسل کشی محتمل.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا 95 درصد یهودیان اسراییل از نسل کشی فلسطینیان حمایت می کنند؟" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا 95 درصد یهودیان اسراییل از نسل کشی فلسطینیان حمایت می کنند؟"، کلیک کنید.