قارچ گانودرما از نظر دکتر خیراندیش

سطح شواهد در سطح بالایی از نظر علمی نیست و در سطح insufficient evidence یا “شواهد ناکافی” قرا می گیرد.تومورهای غیرسرطانی در روده بزرگ و راست روده: تحقیقات اولیه نشان داده است که مصرف عصاره ی این قارچ به مدت 12ماه تعدادی از تومورهای روده را در افراد مبتلاء به آدنوکارسینوم روده کاهش می دهد. قیمت محصولات گانودرما بیز مانند دمنوش ها و قهوه ها ممکن است نسبت به قارچ های گانودرمای خام یا خشک بالاتر باشد. کلسترول خون: تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده روزانه از عصاره قارچ گانودرما به مدت 12 هفته سطح کلسترول را در افرادی که فشار خون بالا و یا کلسترول بالا دارند، تحت تاثیر قرار نمی دهد.

قارچ گانودرما از نظر دکتر خیراندیش

فشار خون: شواهد متناقض در مورد اثرات قارچ گانودرما در فشار خون بالا وجود دارد. تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده روزانه از عصاره قارچ گانودرما به مدت 12 هفته، فشار خون را در افرادی که دارای اندکی فشار خون بالا هستند کاهش نمی دهد. با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که مصرف قارچ گانودرما باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون شدید می شود.سرطان ریه: تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف قارچ گانودرما، تومورهای ریه را کاهش نمی دهد. با این حال به نظر می رسد که عملکرد سیستم ایمنی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان ریه را بهبود می بخشد

. فشار خون پایین: به نظر می رسد این قارچ قادر به کاهش فشار خون است و این نگرانی وجود دارد که ممکن است در صورت مصرف، فشار خون پایین بدتر شود و در درمان مداخله ایجاد کند. در فشار خون خیلی پایین بهتر اجتناب شود.ترومبوسیتوپنی (کاهش تعداد پلاکت های خون): دوزهای بالا از این قارچ ممکن است خطر خونریزی در افراد مبتلا به ترومبوسیتوپنی را افزایش دهد.جراحی: دوزهای بالا از قارچ گانودرما ممکن است در بعضی افراد خطر خونریزی را در صورت استفاده قبل یا بعد از جراحی افزایش دهد. قارچ گانودرما حداقل 2 هفته قبل از عمل جراحی استفاده نشود

تداخل دارویی

مصرف همزمان قارچ گانودرما با داروهای ضد فشارخون تداخل دارد. قارچ گانودرما ممکن است فشار خون را کاهش دهد. مصرف قارچ گانودرما همراه با داروهای ضد فشار خون می تواند فشار خون فرد را خیلی کاهش دهد. تعدادی از داروهای کاهنده فشارخون عبارتند از: کاپتوپریل، انالاپریل، لوزارتان، والسارتان، دیلتیازیم، آمیلودیپین، هیدروکلروتیازید، فوروزماید و…داروهای ضد انعقاد خون با گانودرما تداخل دارند. دوزهای بالا از قارچ گانودرما ممکن است باعث کاهش سرعت لخته شدن خون شود. خواص قهوه فوری سوپریم شامل افزایش انرژی و افزایش توجه و تمرکز میباشدکه به خریداران حس رضایت میدهد. دوز و میزان مصرف: دوز مناسب از قارچ گانودرما بستگی به عوامل متعددی نظیر سن، سلامتی و چندین شرایط دیگر دارد.

قارچ گانودرما یک قارچ معروف در طب شرقی است. قارچ گانودرما می تواند دستگاه ایمنی را با تقویت گلبول های سفید خون تقویت بکند. همچنین این قارچ می تواند اندازه و تعداد تومورها را در برخی سرطان ها کاهش و کیفیت زندگی را در برخی مبتلایان به سرطان بهبود بدهد. بیشتر مطالعات انسانی نشان داده اند که این قارچ نمی تواند کلسترول، قند خون و آنتی اکسیدان ها را بهبود بدهد. اما قارچ گانودرما می تواند در برخی موارد در بهبود خستگی و افسردگی موثر باشد. قبل از بررسی خواص درمانی این قارچ می خواهیم شما را با برخی از مواد مغذی بسیار اعجاب انگیزی که در این قارچ وجود دارد آشنا کنیم: 7 برابر پرتقال ویتامین c دارد. 3 برابر اسفناج آهن دارد. 3 برابر شیر کلسیم دارد.

15 برابر کلم بروکلی منیزیم دارد. 8 برابر ماهی تن امگا 3 دارد. 3 برابر کرن بری آنتی اکسیدان دارد..قارچ گانودرما (رِی شی یا جان افزا) نوعی قارچ است که در مناطق گرم و مرطوب آسیا می روید. این قارچ هزاران سال است که عضو ثابت طب شرقی است. با اینکه بیشتر افراد این قارچ را به شکل تازه مصرف می کنند، ولی مصرف اَشکال دیگر آن به شکل پودر یا عصاره ٔ محتوی مولکول های خاص نیز رایج است. این قارچ 400 جزء زیست فعال دارد که خواصش از آنها نشیت می گیرد. تاثیر مصرف اَشکال مختلف قارچ گانودرما در مطالعات مختلف انسانی و جانوری مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از خواص این قارچ در این مطالعات مشخص شده اند و برای اثبات قطعی برخی دیگر از خواص آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

این قارچ در شش رنگ موجود است اما نوع قرمز آن معمولاً کشت شده و استفاده می شود. قارچ ریشی در آشپزی استفاده نمی شود زیرا بسیار تلخ است. احتمالاً شما نمی توانید قارچ گانودرما را در میوه فروشی و یا سوپرمارکت پیدا کنید. از قارچ گانودرما تنها برای کاربردهای پزشکی استفاده می شود. قبلاً گانودرما تنها به صورت وحشی رشد می کرد اما اکنون در مزارع و باغ های مخصوصی کشت می شود. قارچ گانودرما با استفاده از روش کشت بافت، کشت می شود. این فرایند از تکنیک جدایی سانتریفوژ برای نگهداری مواد مغذی استفاده می شود.

قارچ گانودرما لوسیدوم یا قارچ جان افزا از انواع قارچ های خوراکی یک ساله فوق العاده پرخاصیت از تیره تابان پوستان است که طی قرن های طولانی در طب سنتی چینی از میوه و ریشه ی آن برای درمان انواع دردها و بیماری ها استفاده شده است. قارچ گانودرما برای درمان سرطان، ام اس، دیابت و لاغری به شهرت رسیده و برای زیبایی و سلامت پوست و مو عالی است. این قارچ در طب سنتی، جهت درمان بی خوابی، تنگی نفس، تقویت حافظه، بیماری های کلیه و کبد، ورم مفاصل، آسم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین خواص قارچ گانودرما، تقویت سیستم ایمنی است. درحالی که برخی جزییات هنوز قطعی نیستند، مطالعات درون کشتگاهی نشان می دهند که قارچ گانودرما می تواند بر ژن های گلبول های سفید خون تاثیر بگذارد. گلبول های سفید خون نقش مهمی در دستگاه ایمنی برعهده دارند.

فواید متعدد دیگری نیز برای این قارچ از قبیل تاثیر روی دردهای عصبی، سیستم ایمنی، عفونت های ویروسی و… بیان شده که برای رد یا اثبات آن نیاز به تحقیقات بیشتری است و شواهد کافی تا کنون در اختیار نیست.نکته: با توجه به این که تمام تاثیرات فوق در قسمت شواهد ناکافی تقسیم بندی شده است پس توصیه به تجویز آن جهت مراجعین نمی شود. قیمت قهوه ماسالا دکتر بیز بسیار مناسب است و شما میتوانید آن را از فروشگاه های نزدیک خود خریداری نمایید .مصرف در بارداری و شیردهی: هیچ گونه شواهد قابل اطمینانی مبنی بر بی خطر بودن مصرف این قارچ در بارداری و شیردهی وجود ندارد. بنابراین توصیه می شود از مصرف این قارچ اجتناب شود.مصرف در خونریزی: مصرف مقدار زیاد این قارچ خطر خونریزی را در افراد با اختلالات خونریزی دهنده افزایش می دهد.

علاوه بر این برخی مطالعات نشان داده اند که برخی از اشکال قارچ گانودرما ممکن است مسیر التهاب را در گلبول های سفید خون تغییر بدهد. تحقیقات در بیماران سرطانی نشان داده که برخی مولکول های یافت شده در قارچ گانودرما می توانند فعالیت یک نوع از گلبول های سفید به نام  را افزایش بدهند. این سلول ها می توانند با عفونت ها و سرطان ها در بدن بجنگند.محققان در چین و ژاپن دریافتند که اسید گانودریکموجود در گنودرما جریان خون را بهبود می بخشد و مصرف اکسیژن در عضله قلب را تنظیم می کند. همچنین گانودرما در کاهش کلسترول تاثیرگذار بوده و از لخته شدن خون در شریان ها پیشگیری می کند. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف قارچ گانودرما به مدت 2 هفته، موجب کاهش فشارخون به طور محسوس خواهد شد. کلسترول و فشار خون بالا از بیماری های اپیدمی در قرن حاضر هستند که با مصرف فرآورده های قارچ گانودرما به طور طبیعی درمان می شوند.

طی چند دهه اخیر تحقیقاتی بر روی اثرات درمانی و شناسایی ترکیبات شیمیایی این قارچ دارویی صورت گرفته است، در مقاله ای که توسط موسسه کاکرین منتشرشده و حاصل تحقیق متخصصانی از دانشگاه لیورپول بر روی خواص درمانی این قارچ بوده، تاثیرات مثبتی در اثر استفاده از این قارچ به صورت جانبی برای کمک به روش های معمول درمان سرطان دیده شده است. این قارچ بو و طعم دل پذیری ندارد و خام آن قابل خورده شدن نیست. در کشورهای مختلف به غیر از چین ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی ها یا دمی های مختلف به خصوص پودر شده مصرف می شود. قارچ Ganoderma lucidum حاوی ترکیبات شیمیایی گیاهی متنوع ، از جمله تریپن ها (اسیدهای گانودریک) است که ساختار مولکولی شبیه به هورمون های استروییدی دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قارچ گانودرما از نظر دکتر خیراندیش" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قارچ گانودرما از نظر دکتر خیراندیش"، کلیک کنید.