آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار

برگزاری سومین همایش دوسالانه بین المللی انجمن علمی باستان شناسی ایران؛

آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار

«سومین همایش دوسالانه بین المللی انجمن علمی باستان شناسی ایران، آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار» توسط انجمن علمی باستان شناسی ایران با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری 7 و 6 خردادماه سال 1403 در باغ شهر تاریخی نطنز برگزار می شود.

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری نوتیفیکیت، همزمان با برپایی این رویداد علمی که دو روز ادامه خواهد داشت، پس از مراسم افتتاحیه و رونمایی از کتاب «آب و مردم شناسی نطنز» در نشست ویژه همایش اساتید، حکمت الله ملاصالحی، علی اصغر سمسار، محمد سعید جانب الهی و نادر کریمیان سردشتی سخنرانی می کنند. در ادامه نیز در پنج پنل تخصصی محورهای همایش در قالب سخنرانی های تخصصی توسط محققان، متخصصان و پژوهشگران بررسی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی انجمن علمی باستان شناسی ایران که در حقیقت ترکیب تجربه جامعه محلی با دانش جامعه علمی و دانشگاهی است، با همکاری شماری از نهادها و دانشگاه های ایرانی و خارجی از جمله پژوهشکده باستان شناسی، موزه ملی ایران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر شیراز، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه لرستان، مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی، دانشگاه ساپینزا ایتالیا، دانشگاه بین المللی گردشگری و میراث فرهنگی راه ابریشم در سمرقند ازبکستان، دانشگاه سلیمانی عراق و با دبیری علمی سعید امیرحاجلو و ذات الله نیکزاد و دبیری اجرایی بهمن رحیمی برگزار خواهد شد.

حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار، میراث آبی و نقش آن در توسعه پایدار، کاریز (قنات) و نقش آن در توسعه جوامع از گذشته تا حال، آب و نقش آن در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار، آب، کشاورزی، سیاست، اقتصاد و تجارت در ایران و سرزمین های همجوار، دانش بومی و نقش آن در مهار، استحصال، ذخیره و توزیع آب، آب و دین، فرهنگ شفاهی و میراث ناملموس ( اسطوره، نمادها و آیین ها و… ) و چالش های آب و میراث در خطر محورهای این همایش هستند.

آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار

برنامه «سومین همایش دوسالانه بین المللی انجمن علمی باستان شناسی ایران، آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار» به صورت همزمان از تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه به آدرس tv.richt.ir پخش می شود.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین های همجوار"، کلیک کنید.