به گزارش خبرنگار نوتیفیکیت، احمد فیروزی صبح پنجشنبه در گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان، اظهار داشت: مهمتر از مدیریت، نظارت بر مدیریت و سیستم است.
فیروزی افزود: بازرسان و کارشناسان ارزیابی عملکرد جایگاه ویژه ای در دستگاهها دارند و این جایگاه نباید تضعیف شود.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ابتدا باید بر کار خودمان نظارت داشته باشیم چراکه جایگاه معلمی بسیار بالاست و بعد از نظارت بر خودمان، بر کار همکاران نظارت کنیم.
فیروزی تاکید کرد: باید برخورد با افراد با ادب، احترام و عزت باشد زیرا هر چه این گونه با مردم صحبت و برخورد کنیم در واقع عزت خودمان بالاتر میرود.
وی افزود: هر چه عملکرد ما بر مبنای قانون و همراه با رأفت و عزتمندی همکاران باشد، بعد از مسئولیت و از دست دادن پست هم جایگاه خود را در اجتماع خواهیم داشت.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: رسالت ما در آموزش و پرورش، پرورش انسانی است که به حیات طیبه برسد.
فیروزی با اشاره به اینکه نظارت دو حالت همگانی و فردی دارد، اظهار داشت: نظارتی ما در سیستم نیز بر دو گونه نظارت بر کار همکاران اداری یا آموزشی و نظارت بر کار دانش آموزان و خانواده آنها است.
وی تاکید کرد: نظارت بر پایه بهبود عملکرد سیستم است چه محسوس باشد و چه نامحسوس بنابراین لازم است نظارت به صورت همگانی و مستمر باشد.
فیروزی گفت: هدف ما از انجام ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات این است که نقاط ضعف سیستم را با نظر دیگران و با شرکت در نظرسنجی از طریق فرمهای QR کد به نقطه قوت تبدیل کنیم.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: ارزیابی برای این است که ما به همکاران یادآوری کنیم، تذکر دهیم و نقطه عیبشان را بپوشانیم.
فیروزی با تاکید بر اینکه نباید نگاه از بالا به پایین داشته باشیم، افزود: نیتها مهم است، از این رو به جای مچ گیری بایستی دستگیری کرده و هر کاری که انجام میدهیم برای رضای خدا باشد نه ارتقا در پست.
وی گفت: باید در سیستم با وجود اینکه کارمان را درست انجام میدهیم، حواسمان به سلامت اداری باشد.
فیروزی بیان کرد: معیار در کار ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، ارتقا سلامت اداری است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه داشتن روحیه جهادی مهم است، گفت: باید به گونهای عمل کنیم که دیگران با آرامش کار خود را انجام دهند.
وی افزود: انگیزه بخشی، توسعه فناوریهای نوین، توجه به شبکه سازی و تقسیم کار، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار از اولویتهای کاری در حوزه ارزیابی عملکرد است.
فیروزی ادامه داد: همچنین توجه به رسانه و توسعه همکاری با مجموعهای که رسانه در اختیارشان است، شفاف سازی در فرایند اداری و آموزشی، توسعه سیستم برای منفعت ذینفعان، ظرفیت سازی برای جوانان و در عین حال استفاده از تجربه پیشکسوتان و بزرگان از دیگر اولویتهای کاری در این حوزه به شمار میرود.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: باید کاری کنیم که بتوانیم مشکلات همکاران و سیستم را حل کنیم.
فیروزی ضمن تبیین اهمیت پروژه نوتیفیکیت گفت: اصل موضوع پروژه نوتیفیکیت این است که مدرسه شاداب شود به طوری که معلمان و دانش آموزان از بودن در آن محیط لذت ببرند.
وی افزود: ضرورت دارد تعامل مؤثری با همه کارگروههای پروژه نوتیفیکیت برای کیفیت بخشی به اجرای این طرح انجام گیرد.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نظارت و ارزیابی در آموزش و پرورش کرمان با حساسیت انجام شود – خبرگزاری نوتیفیکیت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نظارت و ارزیابی در آموزش و پرورش کرمان با حساسیت انجام شود – خبرگزاری نوتیفیکیت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.