راهنمای نحوه چسباندن قرنیز کابینت

وقتی صحبت از قرنیز می‌شود بسیاری از افراد به یاد مواردی مي‌افتند که معمولاً در لبه پایینی دیوارها قرار می‌‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید امروزه قرنیزهای خاصی جهت محافظت از کابینت‌ها نیز به فروش می‌رسند که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سایر محصولات موجود در بازار ندارند. چسباندن قرنیز کابینت به سادگی هرچه تمام قابل انجام است و این موضوع را باید یک مزیت عالی برای آن‌ها دانست البته اگر دوست دارید این فرایند به راحتی و بدون مشکل پیش برود لازم است چند مرحله و نکته مهم را در نظر داشته باشید. با ما همراه بمانید تا شما را در این رابطه یاری کنیم.

راهنمای نحوه چسباندن قرنیز کابینت

قرنیز کابینت چیست؟

طبق آنچه در یراق دات کام بیان شده است “قرنیز کابینت با ایجاد یک مانع در لبه صفحه کابینت از نفوذ آب و رطوبت ناشی از شستشو به داخل کابینت‌ها جلوگیری کرده و از آسیب دیدن کابینت‌ها و رشد قارچ و کپک در زیر آنها هم پیشگیری می‌کند.” بنابراین می‌توان بیان کرد که قرنیز‌ها یک محصول کاملاً ضروری جهت حفظ زیبایی و ساختار اصلی کابینت‌ها به شمار می‌آیند و به همین دلیل بسیار ارزشمند هستند.

انواع قرنیز کابینت

به گفته سایت چوبین دکور: با وجود اینکه جنس مدل‌های مختلف کابینت موجود در بازار متنوع است؛ تولیدکنندگان قرنیز نیز دست به ساخت این محصول بسیار مفید با مواد اولیه متفاوت زده‌اند.امروزه امکان خریداری این نوع قرنیزها در اندازه‌ها و اشکال گوناگون وجود دارد. حتی می‌توانیم آن‌ها را در رنگ‌های متنوعی تهیه کنیم. قرنیز‌های سرامیکی و قرنیز‌های چوبی محبوب‌ترین مدل‌ها در بین این دسته از کالا‌ها به شمار می‌روند. 

نحوه چسباندن انواع قرنیز کابینت

همان‌طور که پیش از این گفته شد انتخاب بهترین نوع قرنیز کابینت و نصب آن کار دشواری نیست و در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توان آن را انجام داد. مراحل مربوط به این موضوع شامل گزینه‌هایی همچون تمیز کردن کابینت برش دادن قرنیز‌ها و قرار دادن آ‌ن‌ها در محل مناسب است. بهتر است هر یک از موارد را به صورت جداگانه با هم بررسی کنیم.

قرنیز‌ها باید با دقت در محل مدنظر نصب شوند.

تمیز کردن کابینت‌ها

این همان مرحله‌ای است که اغلب افراد آن را فراموش می‌کنند و در نهایت نمی‌توانند به نتیجه دلخواهشان دست یابند. تمیز کردن کابینت‌ها (به خصوص همان قسمتی که قرار است قرنیز آنجا قرار بگیرد) موجب می‌شود تا احتمال خطا در نصب قرنیز کاهش داده شود. تنها کافی است با یک پارچه مناسب کل بدنه کابینت و لبه پایینی آن را تمیز کنید. اگر لکه خاصی بر روی کابینت وجود دارد می‌‌توانید از الکل و یا سایر مواد پاک‌کننده کمک بگیرید.

برش دادن قرنیز‌ها

پس از تمیز کردن کابینت‌‌ها نوبت به آن می‌رسد که قرنیز‌ها را بر حسب نیاز خود برش دهیم. این امر نیز مستلزم اندازه‌گیری دقیق طول لبه پایینی‌ هر کابینت است که باید به وسیله متر یا خط‌کش انجام بگیرد. پس از اندازه‌گیری با استفاده از یک مداد یا یک ماژيک حد فاصل مدنظر خود را بر روی قرنیز علامت‌گذاری کنید. اکنون کاتر را در دست بگیرید و با احتیاط کامل قرنیز را به اندازه دلخواهتان برش دهید.

جدا کردن قرنیز از شاسی زیرین

در ادامه بحث چسباندن قرنیز کابینت باید گفت اکثر قرنیزها با یک شاسی یا پوشش ویژه به فروش می‌رسند که در زیر رویه اصلی آن‌ها قرار دارد. در صورتی که این بخش را جدا نکنید نمی‌توانید قرنیز را در محل دلخواه خود بچسبانید. شاسی قرنیز معمولاً با دست هم جدا می‌شود و لازم نیست از ابزار ویژه‌ای برای این کار استفاده کنید. پس از جداسازی شاسی قرنیز را با دقت در دست بگیرید و به سراغ مرحله بعدی بروید.

راهنمای نحوه چسباندن قرنیز کابینت

ریختن چسب بر روی قرنیز

به منظور چسباندن قرنیز بر روی لبه پایینی کابینت باید از چسب قرنیز که به آن چسب ملاسیل هم گفته می‌شود یاری بگیرید. این محصول از قدرت چسبندگی بسیار زیادی برخوردار است و به خوبی می‌تواند قرنیز را در محل تعیین شده ثابت نگه دارد. در ریختن چسب بر روی بخش پشتی قرنیز زیاده‌روی نکنید؛ زیرا اضافه چسب از کنار قرنیز بیرون می‌زند و این امر بر روی زیبایی کابینت‌ها اثر منفی می‌گذارد.

جای‌گذاری قرنیز در محل مدنظر

با نهایت دقت و صبر‌ قرنیز‌هایی که بر روی لایه پشتی آن‌ها چسب ملاسیل زده شده است را در محل مدنظر خود جای‌گذاری کنید. بلافاصله پس از این کار با کمک انگشتانتان به صورت مداوم به قرنیزها فشار کمی وارد کنید تا دقیقاً‌ در مکان تعبیه شده قرار بگیرند. اگر قرنیز شل به نظر می‌رسد می‌توانید آن را سریعاً بردارید و مقدار بیشتری چسب بر روی لایه پشتی آن بریزید و چسباندن قرنیز کابینت را ادامه دهید.

انتظار برای خشک شدن چسب قرنیز

اکنون نوبت به آن رسیده است که منتظر خشک شدن قرنیز باشیم. مدت زمان موردنیاز برای این موضوع به نوع چسبی که استفاده کرده‌اید و کیفیت آن ارتباط دارد. در اکثر موارد تنها پس از نیم ساعت قرنیز‌ها به صورت دائمی در محل اصلی خود ثابت می‌شوند و حتی بر اثر ضربه‌های فیزیکی نیز تکان نمی‌خورند.

چسب قرنیز ندارم چه کار کنم؟

در پاره‌‌ای از موارد ممکن است دسترسی به چسب ملاسیل نداشته باشیم و نتوانیم از این محصول برای چسباندن قرنیزهای کابینت استفاده ببریم. اگر شما نیز در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید‌ بهتر است به دنبال خرید چسب آکواریوم باشید. این نوع چسب نیز تا حد بسیار خوبی پاسخگوی نیازمان خواهد بود‌ البته پیشنهاد می‌شود که تنها از چسب‌های معتبر و مارک‌دار بهره ببرید. در صورت عدم وجود چسب آکواریوم‌ ملات سیمان بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید با کمک آن قرنیز کابینت را بچسبانید.

راهنمای نحوه چسباندن قرنیز کابینت

سخن پایانی

کابینت‌ها بخش بزرگی از آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را جهت نگهداری صحیح از آن‌ها به کار بگیریم. از جمله محصولاتی که در این زمینه می‌توان به سراغشان رفت قرنیز کابینت است که باعث کاهش احتمال آسیب‌دیدگی لبه پایینی آن‌ها می‌شود.

چسباندن قرنیز کابینت دارای مراحل ساده‌ای است که همه افراد می‌توانند آن را انجام دهند. مهم‌ترین نکته در این زمینه آن است که از چسب‌های مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که قرنیز به درستی در محل مدنظر قرار گرفته است. جهت تهیه انواع قرنیز و یا سایر محصولات مشابه مي‌توانید از محصولات موجود در وب‌سایت یراق آلات استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهنمای نحوه چسباندن قرنیز کابینت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهنمای نحوه چسباندن قرنیز کابینت"، کلیک کنید.