کریمیان: بیش از ۶۸۵ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کردند

در گفت‌وگو با نوتیفیکیت:

کریمیان: بیش از ۶۸۵ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کردند

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: تاکنون، بیش از ۶۸۵ هزار داوطلب نسبت به مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده اند.

علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری نوتیفیکیت، با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ با دو هفته تأخیر روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیر برگزار می‌شود؛ تاکید کرد: دلیل این تأخیر ضرورت و اولویت برگزاری انتخابات ریاست جمهور بود تا رئیس جمهور در مهلت قانونی تعیین شده انتخاب شود و در این زمینه هماهنگی لازم با دستگاه‌های مسئول انجام گرفت.

کریمیان خطاب به داوطلبان با بیان اینکه هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام شود و آن را به روز‌های پایانی موکول نکنید، گفت: تاکنون، بیش از ۶۸۵ هزار داوطلب نسبت به مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده اند.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد جزئیات آماری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، گفت: ۹۱۰ هزار نفر داوطلب واقعی برای شرکت در نوبت دوم آزمون، نام نویسی کرده‌اند و با احتساب داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی شامل یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی و رشته‌های هنر یا زبان خارجی، شرکت می‌کنند، تعداد داوطلبان به بیش از ۹۸۴ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد امنیت آزمون گفت: دفترچه‌های آزمون برای هر داوطلب شخصی‌سازی شده است و تنوع دفترچه‌های سؤالات آزمون سراسری بسیار بالاست.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش با اشاره به آغاز فرایند توزیع کارت نوبت دوم آزمون سراسری افزود: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در هزار و ۷۴۷ حوزه اصلی و در ۴۰۸ شهرستان برگزار می‌شود و به داوطلبان توصیه می‌کنیم با توجه به وضعیت ترافیک در شهر‌های بزرگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به موقع سر جلسه حاضر باشند.

وی اضافه کرد: از تعداد کل ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر داوطلب ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند و در مجموع ۳۷ درصد داوطلبان را مردان و ۶۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند. در گروه آزمایشی ریاضی و فنی بیش از ۱۲۵ هزار نفر داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ درصد زنان و ۶۵ درصد مردان، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۷۱ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ درصد مردان و ۶۷ درصد زنان هستند. در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند ۶۶ درصد زنان و ۳۴ درصد مردان هستند. در گروه هنر و زبان نیز بیش از ۷۰ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کریمیان: بیش از ۶۸۵ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کردند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کریمیان: بیش از ۶۸۵ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کردند"، کلیک کنید.