۴۰۰ مبلغ و مبلغه در ایام محرم به مناطق مختلف یزد اعزام شدند – خبرگزاری نوتیفیکیت | اخبار ایران و جهان

۴۰۰ مبلغ و مبلغه در ایام محرم به مناطق مختلف یزد اعزام شدند - خبرگزاری نوتیفیکیت | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام مهدی دادآفرین در گفتگو با خبرنگار نوتیفیکیت با اعلام برنامه‌های ماه محرم گفت: در حوزه ساماندهی اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که می‌توان به ساماندهی مراسم‌ و مجالس عزاداری در سطح شهرستان اشاره کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی هیئت های مذهبی برای نوبت دهی اجرای برنامه‌ها در تکایا و مساجد و پخش زنده عزاداری ها از شبکه استانی و همچنین ساماندهی دو برنامه اجتماع، روز هفتم محرم با عنوان تجمع بزرگ عاشوراییان و اجتماع سیزدهم محرم که در مسجد ملااسماعیل با حضور هیئت‌های عزاداری یزد برگزار می‌شود، از دیگر اقدامات به مناسبت ماه محرم است.

مجوز برای موکب‌ها توسط تبلیغات اسلامی صادر می‌شود

دادآفرین با اشاره به ساماندهی موکب‌های پذیرایی در سطح شهرستان گفت: به منظور ساماندهی موکب هایی که به مناسبت محرم و به صورت مردمی در سطح شهر برپا می‌شود، با هماهنگی که با دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت، مقرر شد مجوز بر اساس دستورالعملی که تدوین شده، از طریق سازمان تبلیغات اسلامی اخذ شود و در همین راستا برای بیش از ۶۰ موکب عزاداری مجوز صادر شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد، ساماندهی اعزام مبلغ و مبلغات در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات در این ایام برشمرد و اضافه کرد: بخشی از این اعزام‌ها مربوط به امامان محله در محلات مختلف است.

وی با اشاره به برگزاری محفل اشک با همکاری اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در قالب این محفل که هر روز بعد از نماز ظهر و عصر به صورت شاخص در امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می‌شود، به تبیین قیام عاشورا و شخصیت‌های کربلا پرداخته می‌شود.

روضه‌های خانگی ساماندهی می‌شود

دادآفرین، ساماندهی روضه‌های خانگی با اعزام مبلغ و مبلغه را از دیگر اقدامات خواند و گفت: در همین راستا مجمع هیئات و مداحان و روضه‌های خانگی بانوان به همت سازمان تشکیل شده و ساماندهی اعزام مبلغه برای پوشش برنامه‌ها را برعهده دارد.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ مبلغ و مبلغه در ایام محرم بیان کرد: در این ایام اعزام مبلغ و مبلغه به مجموعه‌هایی از جمله زندان‌ها انجام و نسبت به پوشش برنامه‌ها و پاسخگویی به شبهات اقدام می‌کنند.

دادآفرین ارائه آموزش‌های مرتبط در حوزه احکام دین با همکاری طلاب را از دیگر اقدامات در ایام محرم به همت این نهاد برشمرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۴۰۰ مبلغ و مبلغه در ایام محرم به مناطق مختلف یزد اعزام شدند – خبرگزاری نوتیفیکیت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۴۰۰ مبلغ و مبلغه در ایام محرم به مناطق مختلف یزد اعزام شدند – خبرگزاری نوتیفیکیت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.