۱۶ میلیون دانش‌آموز نوتیفیکیت امسال به مدرسه می‌روند

۱۶ میلیون دانش‌آموز نوتیفیکیت امسال به مدرسه می‌روند

آفتاب‌‌نیوز :

سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۶ میلیون دانش‌آموز نوتیفیکیت امسال وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

وی افزود: تا نوتیفیکیت امسال ۱۴۹۱ مدرسه جدید در قالب ۶۸۶۸ کلاس درس تحویل خواهد شد.

۷۶ درصد دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را سفارش داده اند

هاشمی درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی بیان کرد: امسال ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌شود و تا کنون ۷۶ درصد دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را سفارش داده‌اند.

وی تصریح کرد: برای ثبت سفارش کتاب درسی باید ابتدا در مدرسه ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام میان‌پایه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود

هاشمی درباره نظارت بر ثبت‌نام مدارس گفت: دانش‌آموزان میان پایه پس از درج نمره قبولی به صورت خودکار و بدون نیاز به حضور والدین در پایه بالاتر ثبت‌نام شدند.

وی متذکر شد: مناطق آموزش و پرورش باید نظارت دقیق بر مدارس داشته باشند و ما بر نحوه نظارت استان‌ها و مناطق نظارت می‌کنیم.

ابلاغ نمایندگان وزیر برای نظارت بر ثبت‌نام مدارس

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در ۸ استان بزرگ کشور نمایندگانی تحت عنوان نمایندگان وزیر بر موضوع ثبت‌نام و ساماندهی نیروی انسانی نظارت می‌کنند که هفته گذشته ابلاغ آن‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: اگر مشکل خانواده‌ها با مراجعه به مناطق حل نشد می‌توانند به ادارات ارزیابی عملکرد مناطق مراجعه کنند یا در سامانه شکایات آموزش و پرورش گزارش خود را ثبت کنند.

ثبت ۴۲۰۰ شکایت از روند نام‌نویسی دانش‌آموزان در مدارس

هاشمی درباره دریافت پول توسط مدارس برای تحویل پرونده دانش‌آموزان یا ثبت‌نام، اظهار کرد: در مدارس دولتی فقط پول بیمه و کتاب در زمان ثبت‌نام دریافت شود؛ امسال از زمان ثبت‌نام تا به امروز ۴۲۰۰ شکایت در سامانه آموزش و پرورش بابت این موضوع داشتیم و در ارزیابی مدیران مدارس تاثیر منفی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه ثبت‌نام بیشترین موضوع شکایت دریافت وجه، عدم رعایت محدوده‌بندی و برگزاری آزمون و مصاحبه در مدارس فاقد مجوز است.

هاشمی افزود: ناظران نمی‌توانند مجازاتی تعیین کنند و فرد به هیأت تخلفات معرفی می‌شود و در آنجا تصمیم گیری می‌کنند.

وی درباره بازگشت پول‌های دریافتی توسط مدارس به خانواده‌ها گفت: طبیعتا اگر خانواده‌ای ضرری دیده باشد، باید جبران شود.

هاشمی اضافه کرد: مدارس دولتی به هیچ وجه نمی‌توانند به خاطر معدل و انضباط ثبت‌نام نکنند و اگر این اتفاق افتاد، خانواده‌ها به حوزه ارزیابی عملکرد مراجعه کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۶ میلیون دانش‌آموز نوتیفیکیت امسال به مدرسه می‌روند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۶ میلیون دانش‌آموز نوتیفیکیت امسال به مدرسه می‌روند"، کلیک کنید.